בימוי: עמנואל פרן
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
ליאונרד ברנשטיין והרברט פון קאראיאן נחשבים לשני המנצחים הגדולים של המאה העשרים. שניהם קיבעו מחדש את דמותו ותפקידו של המנצח והחיו את העניין במוסיקה קלאסית, וגם הפכו לאייקוני תרבות בינלאומיים. רבים מביצועיהם ליצירות של גדולי המלחינים נחשבים לציון דרך בהיסטוריה של המוסיקה.
אך כגודל השפעתם כך גם גודל ההפכים: ברנשטיין היה נכדו של רב, קאראיאן היה חבר במפלגה הנאצית (וניסה להתנער מפרק זה בעברו לאורך כל חייו). ברנשטיין ייצג את האסכולה האמריקאית והמודרנית יותר למוסיקה קלאסית, קאראיאן היה שמרן. הוא היה לבוש תמיד בקפידה, אבל גם ניהל אורח חיים ראוותני שכלל נהיגה במכוניות ספורט מהירות, בעוד ברנשטיין נראה לא פעם במכנסי ג'ינס וחולצה פתוחה. קאראיאן היה מנצח סמכותי ומרוחק ואילו ברנשטיין הגיש קונצרטים מוסברים בגובה העיניים, שהפכו לפופולריים ביותר.
55 דקות, צרפתית ואנגלית, תרגום לעברית.
ההקרנה והתקציר באדיבות פסטיבל אפוס לסרטי אמנות.
בימוי: עמנואל פרן
פסטיבל אפוס לסרטי אמנות
ליאונרד ברנשטיין והרברט פון קאראיאן נחשבים לשני המנצחים הגדולים של המאה העשרים. שניהם קיבעו מחדש את דמותו ותפקידו של המנצח והחיו את העניין במוסיקה קלאסית, וגם הפכו לאייקוני תרבות בינלאומיים. רבים מביצועיהם ליצירות של גדולי המלחינים נחשבים לציון דרך בהיסטוריה של המוסיקה.
אך כגודל השפעתם כך גם גודל ההפכים: ברנשטיין היה נכדו של רב, קאראיאן היה חבר במפלגה הנאצית (וניסה להתנער מפרק זה בעברו לאורך כל חייו). ברנשטיין ייצג את האסכולה האמריקאית והמודרנית יותר למוסיקה קלאסית, קאראיאן היה שמרן. הוא היה לבוש תמיד בקפידה, אבל גם ניהל אורח חיים ראוותני שכלל נהיגה במכוניות ספורט מהירות, בעוד ברנשטיין נראה לא פעם במכנסי ג'ינס וחולצה פתוחה. קאראיאן היה מנצח סמכותי ומרוחק ואילו ברנשטיין הגיש קונצרטים מוסברים בגובה העיניים, שהפכו לפופולריים ביותר.
55 דקות, צרפתית ואנגלית, תרגום לעברית.
ההקרנה והתקציר באדיבות פסטיבל אפוס לסרטי אמנות.