בימוי: כריסטיאן ברגר
סרטי אמנות
מקינשאסה ועד אוסקה, משנחאי ועד וינה – מנצחים, תזמורות, זמרים ונגנים, שרים ומדברים על “אודה לשמחה”, אותו פרק רביעי של הסימפוניה התשיעית של בטהובן, שהפך לאחד מהקטעים הקלאסיים הכי ידועים בעולם. מה יש בה, בהתפרצות האושר המוסיקלית הזאת? זה לא שילר, אומר המנצח תיאודור קורנציס, אלה לא המלים שלו שחשובות כאן, וזה גם לא הסיפור הדרמתי של מלחין שהולך ומתחרש ובכל זאת מצליח לכתוב את היצירה הנצחית הזאת, אלא זו דרכו של בטהובן להיות סניגור בפני אלוהים: “זהו כתב הגנה בעד האנושות,” אומר קורנציס, ולמרות הפומפוזיות של מילותיו, קל להסכים איתו, כששומעים את צלילי האודה לשמחה, כשהם מנוגנים בכל קצוות העולם ומביאים את בני האדם באשר הם לרגע של שיתוף פעולה שכולו יצירה יחד של אמנות. טאן דאן הסיני, קורנציס היווני, יוטקה סאדו היפני, פול וויטאקר הבריטי – מוסיקאי חירש שמבין לעומק את חוויית המלחין – ורבים אחרים, מדברים, מנגנים ושרים, ומנסים לפענח את סוד קסמה של היצירה, שיוצרה כבר היה חירש, בודד וזועם, ובכל זאת השאיר לעולם פיסת שלמות שכזאת.
60 דקות, אנגלית צרפתית ויפנית, כתוביות בעברית.
התקציר וההקרנה באדיבות פסטיבל אפוס לסרטי אמנות.
בימוי: כריסטיאן ברגר
סרטי אמנות
מקינשאסה ועד אוסקה, משנחאי ועד וינה – מנצחים, תזמורות, זמרים ונגנים, שרים ומדברים על “אודה לשמחה”, אותו פרק רביעי של הסימפוניה התשיעית של בטהובן, שהפך לאחד מהקטעים הקלאסיים הכי ידועים בעולם. מה יש בה, בהתפרצות האושר המוסיקלית הזאת? זה לא שילר, אומר המנצח תיאודור קורנציס, אלה לא המלים שלו שחשובות כאן, וזה גם לא הסיפור הדרמתי של מלחין שהולך ומתחרש ובכל זאת מצליח לכתוב את היצירה הנצחית הזאת, אלא זו דרכו של בטהובן להיות סניגור בפני אלוהים: “זהו כתב הגנה בעד האנושות,” אומר קורנציס, ולמרות הפומפוזיות של מילותיו, קל להסכים איתו, כששומעים את צלילי האודה לשמחה, כשהם מנוגנים בכל קצוות העולם ומביאים את בני האדם באשר הם לרגע של שיתוף פעולה שכולו יצירה יחד של אמנות. טאן דאן הסיני, קורנציס היווני, יוטקה סאדו היפני, פול וויטאקר הבריטי – מוסיקאי חירש שמבין לעומק את חוויית המלחין – ורבים אחרים, מדברים, מנגנים ושרים, ומנסים לפענח את סוד קסמה של היצירה, שיוצרה כבר היה חירש, בודד וזועם, ובכל זאת השאיר לעולם פיסת שלמות שכזאת.
60 דקות, אנגלית צרפתית ויפנית, כתוביות בעברית.
התקציר וההקרנה באדיבות פסטיבל אפוס לסרטי אמנות.
